SEO je profitabilen in se splača. Ampak kot pri vsaki drugi stvari, večina ljudi odneha, preden začnejo “žeti” dobiček iz njega :). To je hiter odgovor. Daljši odgovor pa zahteva malenkost več besed… 🙂

SEO je investicija na dolgi rok. Že samo to dejstvo pove, da SEO ne sodi med taktike, ki bi jutri ali celo v nekaj tednih prinesle dobiček, po drugi strani pa tudi vztrajanje pri spletni optimizaciji dlje časa, še ni zagotovilo, da bo do dobička, s pomočjo SEO optimizacije, dejansko tudi prišlo.

Da bi se SEO splačal je treba upoštevati več stvari:

  • Najprej je tu niša/panoga v kateri delujete in prodajate. SEO ni primeren za vsako panogo. Vsaj iz vidika drugih spletnih metod za izboljšanje prodaje in večanja dobičkonosnosti (internetnih strani in trgovin) obstaja cel kup hitrejših poti, poleg tega pa, če vzamete, da je povprečna SEO kampanja dolga cca. 6 mesecev, ni niti vseeno kdaj se lotite SEO kampanje v panogi. Ne boste s SEO kampanjo sveč za grobe, začeli prodajati 20. oktobra, ker je to obdobje kvečjemu primerno samo še za plačljive kampanje (npr. Google Ads ali Facebook oglase, itd…). Pri SEO kampanji je smiselno vnaprej vedeti koliko časa bo vzelo, da pridete do prvih mest na Googlu. Podrobnosti o tem kako priti na prvo stran Googla, najdete na povezavi.
  • Konkurenčnost oz. težavnost panoge je tudi faktor, ki igra pomembno vlogo, da ocenite ali se SEO splača. Nekatere niše (finance, zdravje,..) so tako konkurenčne, da boste, po vsej verjetnosti, investirali leta v to, da bi se prebili na prvo stran Googla, pa še to ni nobene garancije, da vam bo uspelo (še posebej, ker tisti, ki so v najbolj konkurenčnih panogah zdaj na prvih straneh Google, teh najverjetneje nimajo namena prepustiti ostalim). V tem pogledu je SEO profitabilen, če ga izvajate v panogi in na projektu, ki je vaš “življenski cilj”, ne pa vaš “eksperiment”. Poskušati izvajati SEO in videti kaj bo iz tega nastalo ni najboljša taktika, še posebej, če ste nagnjeni k hitremu menjavanju panoge, hitremu dodajanju novih storitev in produktov iz različnih panog in tako naprej.

    Dam konkreten primer:
    če je npr. nekdo obrtnik (izdelovalec streh) vse življenje in namerava to ostati (npr., da se posel prenaša iz generacije v generacijo), se boj za prva mesta na Googlu, sigurno splača. Ker je “vseeno” ali cilj doseže jutri ali čez leto dni – kadarkoli bo že cilj dosežen, bo SEO optimizacija prinašala samo še več posla. Če pa po drugi strani, nekdo eksperimentira v zvezi s tem ali bi se preko spleta lotil postavljanja “streh” in ali je profitabilno biti s svojo spletno ponudbo na prvi strani Googla, pa je sigurno boljše, da postavi svojo spletno stran, predstavi ponudbo in njeno konverzijo testira s pomočjo zakupa ključnih besed (Google Ads).

NAMIG: Da bi naredili svoj SEO profitabilen in učinkovit in predvsem, da SEO optimizacija postane donosen marketinški digitalni kanal, ni narobe, če preučite prednosti in koristi tudi ostalih digitalnih kanalov. To lahko naredite s spremljanjem drugih digitalno marketinških strokovnjakov, kjer opazujete kako oni tržijo na posameznih kanalih ali pa obiščete kak digitalno marketinški tečaj. Številni, iz prakse povzeti, tečaji za digitalni marketing, so predstavljeni na povezavi.

Primer internetne strani kjer se SEO sigurno splača

Poglejte spodaj rezultate SEO optimizacije spletne strani ebonitete.si, kjer je le ta uvrščena prvih mestih (na prvi strani Googla) za številne ključne besede.

Na desni strani SEO evidence za ebonitete.si lahko vidite uvrstitve na Googlu, v aprilu 2021:

seo uvrstitve na googlu april 2021

Primer spletne trgovine kjer se SEO sigurno splača (pisalne mize Pohištvo123)

Podoben primer, kjer se SEO splača, prikazuje spodnja SEO slika iz Googla, spletne trgovine Pohištvo123.si, ki prodaja pisalne mize (in ostalo pohištvo)….

V času nastajanja tega zapisa (april 2021), so pisalne mize trgovine Pohištvo123.si na Googlu, na prvem mestu, med vsemi spletnimi trgovinami (tudi nad Ikeo, Momaxom, Lesnino, itd…):

pisalne mize pohistvo123 google

Uporabnika Googla, ki ga zanima boniteta podjetja (ali vtipka katerikoli drugi izraz, npr. boniteta, bonitetna agencija, itd…), na prvi strano Googla, na prvih mestih, “pričakuje” spletna stran ebonitete.si

Sigurno ste že naleteli na zapise o tem kako se SEO splača po tem, ko ste enkrat na prvi strani Googla s svojo spletno stranjo. No, tudi to “delno in pogojno” drži. Zato, ker je treba zbrati profitabilne ključne besede. Če hočete, da bo za vas SEO profitabilen, je nepomembno ali ste na prvi strani Googla, s ključnimi besedami, ki niso profitabilne in zelo pomembno, da energijo, čas in stroške v SEO, vlagate za optimizacijo tistih spletnih vsebin, ki prinašajo dobiček.

Dam še en primer:

  • recimo, da preko svoje spletne strani, prodajate odvetniške storitve. Čisto nepomembno je, če se vaša spletna stran, na prvi strani Googla, znajde s ključno besedo “kako se ločiti na neboleč način” (preko katere uporabniki Googla najbrž iščejo nasvete o tem kako se ločiti s partnerjem na način, da npr. ne prizadenejo otrok, itd…). Po drugi strani pa vam ne bo vseeno ali ste s svojo ponudbo (spletno stranjo) uvrščeni na Googlu s ključnimi besedami, kot so npr. “ugoden odvetnik”, “najboljši odvetnik za ločitev”, itd…
    Za marsikoga, ki se sprašuje ali je SEO profitabilen se odgovor, da SEO ni dobičkonosen skriva ravno v tem, da ni na prvo stran Googla, targetiral svojih spletnih vsebin, ki bi bile optimizirane za profitabilne in dobiškonosne ključne besede.
    Ravno zato je dobro vedeti, da se ključne besede, ki jih uporabniki Googla, vtipkujejo v Google, med sabo ločijo (na profitabilne, informativne, navigacijske, idr…).

Najlažja metoda, da odkrijete ali je oz. ali bo SEO profitabilen, je, da preden zaženete SEO kampanje (ki utegnejo vzeti ogromno časa), preprosto “testno” zakupite targetirane ključne besede, na njihovi podlagi internetno stran takoj uvrstite na prvo stran Googla, nato pa izmerite ali reklamirane strani, zadovoljivo konvertirajo.

Potem izmed vseh besed izločite tiste, ki ne konvertirajo in ohranite samo tiste, ki konvertirajo. Nato začnite s SEO za konvertirajoče besede.

Kaj narediti, če nobena od izbranih, “testnih” ključnih besed, ne konvertira.
Potem imate “generalno” problem s spletno stranjo.
Pogosto razlogi za na sploh nekonvertirajoče oz. slabo konverirajoče spletne strani so:

  • premalo zaupanja vredna spletna stran
  • premalo izpostavljena unique selling proposal (edinstvena, unikatna, dodana vrednost kupcem napram konkurečnim ponudnikom)
  • premalo jasni in samozavestni CTA-ji
  • preveč ponudbe naenkrat
  • ipd…

Da bi SEO bil profitabilen, ne zadošča samo SEO, ampak PREDVSEM učinkovit marketing. Kakovostno, predvsem pa marketing svetovanje iz prakse, najdete na MatijaZajšek.com.

Dodatne informacije:

  • Kako povečati obisk spletne strani s SEO optimizacijo
  • verjetno najmočnejši argument ali se SEO splača in ali je SEO dobičkonosen, je v tem, da se velika podjetja zagotovo ne bi šla SEO optimizacije, če bi spletna optimizacija ne bila profitabilna. Zato včasih najlažje odkrijete ali SEO prinaša dobičkonosne rezultate, preprosto tako, da preverite ali v vaši panogi, obstajajo podjetja, ki investirajo v SEO. Če ste slučajno v panogi otroških koles in sedežev za otroška kolesa, poglejte stran sedež za kolo Pikapolonica.si. Videli boste, da se SEO definitivno splača.