Ste vedeli, da vaši bralci v povprečju spletno stran zapustijo v 10-20 sekundah? Je vaš SEO potem resnično učinkovit?

Obiskovalci, ki raziskujejo različne spletne strani, za svojo potrebno informacijo spletno stran samo “skenirajo.” Če jim ta ni všeč jo hitro zapustijo.

Kako torej zgraditi spletni stran, ki bo optimizirana, prav tako pa privabljala kupce? Odgovor so osnovne SEO sestavine spletnih strani. Optimizacija spletnih strani lahko skupaj z upoštevanjem osnovnih SEO sestavin prinese vam želene rezultate.

Če vas zanima kako na najboljši način zgraditi vašo spletno stran berite spodaj…

SEO 1

Header (z meniji) in Footer [ter kako pomagata organizaciji]

Vaša spletna stran mora biti sestavljena tako, da upošteva pravila spletne optimizacije, hkrati pa je estetsko zadovoljiva. Še pomembneje – uporabna.

Če vaši bralci med branjem vašega bloga želijo več podatkov o vas, kam bodo šli iskati? Za takšne primere imamo Header in Footer.

Header je del spletne strani, ki se pojavi na vrhu bloga, ocen vaših strank, kontaktov, ipd. Služi organizaciji tem, ki sestavljajo vašo spletno stran.

Header naj zato vključuje:

  • ime vašega podjetja
  • vaš kontakt
  • dostop do vašega bloga
  • in menije

Meniji so izjemno pomemben del spletne strani, saj morate predvidevati, da obiskovalec še na strani nikoli ni bil in ne pozna vašega načina marketinga in objavljanja vsebin. Menije delimo na tri vrste:

  • Top Bar meni – ki se pojavi na vrhu vaše strani, ne glede na vsebino, ki jo bere bralec
  • Primarni meni – Meni, ki ga postavite v header (lahko jih je več)
  • Sekundarni meni – Meni, ki ga postavite v primarni meni (lahko jih je več, vendar po potrebi zgradite dodaten meni)

Ko bralec vsebino na vaši strani prebere do konca, je vaša naloga, da ga pozovete k akciji. Če ga ta poziv ne vodi na kakšno drugo povezavo (ki jo npr. dodate kar v prispevek), ga lahko pozovete k temu, da vas kontaktira, spremlja na drugih platformah itd. Vse o marketingških strategijah se naučite na MatijaZajšek.si, za najboljšo ponudbo SEO tečajev (vključuje digitalni marketing).

Vse te informacije lahko naštejete v delu spletne strani, ki ga imenujemo Footer.

Podobno kot header, je konstantno prisoten na spletni strani, ne glede na vrsto vsebine. Postavite ga na koncu spletne strani.

Uporaba Footerja na spletni strani Paintball-Ljubljana.si (teambuilding)

Spodnjo sliko smo vzeli iz prispevka spletne strani Paintball-Ljubljana.si. Prispevek se nanaša na teambuilding. Pa je to pomembno?

Zgoraj smo že razložili, da je Footer sestavina spletne strani,, ki je prisotna na vseh vrstah vsebine. Če preverite povezavo teambuilding in pregledate celotno stran Paintball-Ljubljana.si, vidite, da je Footer prisoten vsepovsod.

SEO - teambuilding

Home slider in Side bar

Obiskovalci na vašo spletno stran vstopajo preko “domače strani” ali Home Page. To je glavna stran, ki se vsem bralcem najprej pojavi.

Če domačo stran zgradite učinkovito, bo ta najverjetneje bralca privabila globje v vašo stran. En način, kako to storiti je z uporabo Home-sliderja.

Home slider je orodje, ki na vaši spletni strani deluje kot kratka, umetna Slide predstavitev. Sestavlja ga neko število interesantnih slik, navadno 3-5, ki imajo napisane neke osnovne informacije ali zanimiva dejstva.

Slike, ki jih uporabite za Home slider so lahko poslovne (slike vaših izdelkov) ali pa samo z estetsko vrednostjo, ki bodo bralca prav tako pritegnile.

Mnogi SEO blogerji se na svojih spletnih straneh odločijo tudi za uporabo t.i. Side bar.

Side bar je prav tako ena izmed osnovnih SEO sestavin spletnih strani, ki se pogosto pojavlja ob blogih. Prepoznate ga po značilni podolgovati obliki, ki vam sledi skozi celotno vsebino.

Na side bar lahko napišete veliko uporabnih informacij za bralca – npr:

  • povezave do sorodnih blog objav
  • vaš kontakt
  • dodatne informacije, ki jih bralec morda potrebuje
  • in drugo

Editorialno polje in SEO

Do sedaj smo našteli vse glavne sestavine bloga, zdaj pa se osredotičimo na najpomembnejše za bralca – editorialno polje.

Vsak del spletne strani, ki ni ena izmed zgoraj opisanih sestavin je editorialno polje. Namenjen je dodajanju vaših vsebin.

Pod to lahko spadajo blog objave, ocene vaših kupcev, informacije o vaših izdelkih, spletna trgovina, itd. Editorialno polje je najpomembnejši del vaše spletne strani, saj bo imel največji vpliv na bralčev interes. Prav tako ima editorialno polje največji vpliv na vašo uvrstitev – zato morate skrbeti, da vse vsebine, ki jih na spletni strani objavite, tudi optimizirate.

Optimizacija spletne strani bo morda nekoliko zahtevnejši proces, saj zahteva veliko znanja in potrpežljivosti. Če se želite naučiti spletne optimizacije, še posebej tisti, ki pričenjate s spletnim marketingom, vam priporočamo tečaj digitalni marketing na MatijaZajšek.si. Tečaj ne vključuje samo SEO optimizacije ampak tudi obširno znanje marketinških strategij iz prakse.

Več o grajenju spletnih strani si lahko pogledate tukaj: