SEO sestavine spletnih strani

Trenutno je na svetu približno 1,7 miljard spletnih strani. Med temi stranmi jih je le nekaj tisoč med bolj znanimi. Na to, če je spletna stran  uspešna ali ne vpliva veliko faktorjev. Če pa vse uspešne spletne strani povežemo z namenom, da najdemo podobnosti bomo našli osnovne SEO sestavine spletnih strani.

O SEO sestavinah spletnih strani bomo govorili v spodnjem članku, z razlogom, da vam pomagamo dobiti idejo o popolni spletni strani. Tako boste lažje izdelali svojo spletno stran in z njo imeli večjo možnost pri uspehu.

Osnovne SEO sestavine spletnih strani

Header

Header je najvišji del spletne strani v dobesednem pomenu. Nahaja se na vrhu spletne strani in njegov namen je, da obiskovalcem spletne strani da dober prvi vtis.

Na headerju običajno ne najdemo veliko podatkov, saj veliko besedila ne izgleda zelo estetsko.

Na headerju običajno naletimo samo na naslov spletne strani ter celozaslonsko sliko. Pod naslovom je včasih zapisan še kakšen kratek stavek za opis spletne strani.

Primer dobre uporabe headerja lahko najdete na spletni strani optimizacija spletnih strani. Spletna stran ima tudi veliko uporabnih informacij za vse, ki jih zanima SEO, zato vam priporočamo, da stran obiščete tudi sami.

seo sestavine spletnih strani

Footer

Footer je čisto nasprotje headerja v vseh pogledih. Nahaja se na podnu spletne strani in ni namenjen temu, da izgleda dobro.

Header je namreč običajno enobarvno polje napolnjeno z povezavami na različne podstrani ali na vire.

Tukaj lahko tudi najdemo informacije o avtorju oziroma podjetju.

Dober primer footerja lahko vidite na spletni strani pnevmatike. Spletna stran je prodajna in prodaja gume, pnevmatike, platišča, poliuretansko peno, profile in podobno. Sama zgradba spletne strani je zelo profesionalna, zato vam priporočamo obisk spletne strani.

Polje za članek

Polje za članek je glavno polje na spletni strani, zato se nahaja na sredini spletne strani.

Med tem ko so ostale SEO sestavine spletnih strani namenjene izgledu, urejenosti ali najdbi ostalih podatkov, je polje za članek razlog za vaš obisk spletne strani.

Tukaj namreč najdete informacije, zaradi katerih je bila spletna stran ustvarjena. To polje se spremeni v polje za predstavitev produktov oziroma storitev na prodajnih spletnih straneh.

Sidebar

Sidebar je, kot že ima namiguje, ob strani spletne strani. Tukaj običajno najdemo menije, ki nas vodijo do podstrani glavne spletne strani.

Sidebar je izjemno uporaben kadar govorimo o velikih spletnih straneh, saj strankam pomaga pri navigaciji po spletni strani. Urejenost in enostavnost sta zato zelo pomembna pri sidebarju.

Na spodnji sliki lahko vidite dober primer sidebarja. To je sidebar na spletni strani valovitka in vključuje različne menije, ki pokmagajo, da se stranke bolje znajdejo na spletni strani.

seo sestavine spletnih strani

Meniji

Kot smo že v prejšnjem poglavju omenili so tudi meniji del spletne strani.

Menije si lahko predstavljamo kot predali, ki nam pomagajo razvrstiti naše podatke. Menije lahko najdemo v sidebarjih, headerjih in footerjih.

Tudi meniji lahko vsebujejo menije, oziroma podmenije v tem primeru.

Osnovne sestavine prodajnih spletnih strani

Predstavitev produktov/storitev

Kot smo omenili že v poglavju Polje za članek lahko v določenih primerih predstavitev produktov oziroma storitev zamenjata polje za članek.

To se zgodi v primerih prodajnih spletnih strani. To je zato, ker so v spletnih straneh o člankih glavna tema članki oziroma besedilo.

V prodajnih spletnih straneh se to spremeni, saj tam želimo nekaj prodati. To so lahko različni produkti oziroma izdelki, ali pa storitve.

Odlično predstavitev produktov si lahko ogledate na spletni strani jedilne mize. Predstavitveno polje je tukaj napolnjeno z slikami, cenami in imeni miz. Spletna stran ima tudi dobro zgrajene ostale SEO sestavine spletnih strani.

Povezanost s socialnimi omrežji

Pod SEO sestavine spletnih strani spadajo seveda tudi kontakti. To je zato, da nas lahko stranke kontaktirajo iz katerega koli razloga in zaradi tega, da stranke vidijo, da se nas da kontaktirati, saj smo resnična oseba.

Iz podobnega razloga na spletnih straneh tudi prikažemo našo povezanost s socialnimi omrežji.

Tako namreč stranke vidijo, da nismo samo avtorji te spletne strani temveč tudi oseba s svojim življenjem.

Primer spletne strani, ki prikazuje povezanost s socialnimi omrežji je spletna stran indoor paintball arena, kjer prodajajo najem prostora za igranje s paintball puškami.

seo sestavine spletnih strani

Izjave strank

Na prodajnih spletnih straneh velikokrat opazimo izjave strank. To je zato, ker na stranke pozitivno vpliva, če vidijo, da niso edine, ki bodo naredile ta nakup.

Izjave strank lahko dobimo iz različnih komentarjev, ali pa svoje stranke vprašamo po njihovem osebnem mnenju o produktu oziroma storitvi.

Več o SEO sestavinah spletnih strani si lahko pogledate na spodnjem videju: