Kanalov za trženje na področju digitala je ogromno. Za trženje na področju digitala so na voljo spletni marketing, infografike, digitalni marketing na mobilnih napravah, youtube marketing, affiliate marketing in še številni drugi. A, ker ni za vsak produkt in vsako storitev, primeren vsak digitalni kanal, so spodaj podrobneje predstavljene značilnosti preko katerih se boste lažje odločili kateri digitalni kanal izbrati za svoj spletni nastop. Podrobneje opisani vsi omenjeni kanali digitalnega marketinga se nahajajo na povezavi digitalni marketing matijazajšek.com.

Kateri digitalni kanali so spodaj opisani podrobneje..

Spletni marketing

Spletni marketing je mogoče izvajati hkrati ali ločeno na več spletnih kanalih. Generalno gledamo ločimo:

  • email marketing, tj marketing s pomočjo pošiljanja e pošte
  • spletni marketing na iskalnikih (Google, Bing, Najdi, itd…)
  • spletni marketing na družabnih omrežjih (Facebook, LinkedIN, Instagram, Pinterest, Twitter, TikTok,…)

Za marketing s pomočjo spleta obstajajo različni pristopi glede na vrsto produkta ozu. storitev, ki jih želite tržiti na spletu. Za trženje in promocijo produktov se pogosto odpre online, spletna trgovina, za trženje storitev se ponavadi izdelajo t.i. pristajalne spletne strani, katerih glavna funkcija je pridobivanje sledi (leadov) – tj lead generation marketing.

Spletni marketing se tudi, glede na vrsto pristopa, loči na plačljiv pristop in neplačljiv pristop. Medtem, ko plačljiv pristop poznajo vsi spletni kanali (npr. Google oglaševanje za spletni marketing na iskalnikih, Facebook plačljivo oglaševanje na družabnem omrežju, Mailchimp za email marketing, itd…), so neplačljivi pristopi k marketingu na različnih spletnih kanalih, različno učinkoviti.

Načeloma je družabno omrežje Facebook, poznano, da deluje po principu “pay and play”, kar pomeni, da praktično resnega in učinkovitega organskega, neplačljivega marketinga, brez, da Facebooku, plačate, skoraj ne more biti. Po drugi strani pa je na Googlu, kot največjem spletnem iskalniku na svetu, zgodba drugačna.

Neplačljiv spletni nastop in marketing je tam, po svoje stimuliran, saj je neplačljiv spletni nastop na Googlu, omogočen, če ustvarjate veliko množico spletnih vsebin (tj. optimizacija spletnih strani), s čimer pa Google, namesto denarja, od vas “zahteva” vsebine, s čimer hrani s podatki svojo umetno inteligenco in postaja še bolj pameten.

Primer kako se za marketing zastavi spletni kanal SEO (optimizacija spletnih strani) – Prva finančna in prva bonitetna agencija

Spodaj sta prikazana dva primera zastavitve spletno marketinške kampanje, kjer sta podjetji Prva bonitetna agencija in Prva finančna agencija za svoj digitalno marketinški nastop izbrali kanal spletne optimizacije

Prva bonitetna agencija d.o.o. optimizacijo spletnih strani uporablja kot svoj digitalno marketinški kanal že več kot leto dni. Iz slike je razvidno, da je za učinkovito izvajanje in spremljanje rezultatov SEO kampanj potrebno identificirati ključne besede, preko katerih želite svoje internetne strani uvrstiti na prvo stran Googla (zaradi zagotavljanja poslovne skrivnosti so ključne besede na sliki, zamegljene), najdenim ključnim besedam identificirati iskalne volumne (tj št. iskanj/rabe posamezne ključne besede, na Googlu, na mesec) ter zagotoviti sprotno, mesečno evidenco napredka uvrstitev spletne strani za izbrane ključne besede.

seo prva bonitetna agencija

Spodnja slika prikazuje identično zasnovo za vodenje SEO optimizacijskih rezultatov za spletno stran Prva finančna agencija d.o.o., ki s svojim digitalnim nastopom na področju optimizacije spletne strani, šele začenja….:

seo prva financna agencija

Infografike

Inforgrafike so sicer področje, ki spada po svoje k spletnemu marketingu, a, ker jih je mogoče uporabiti tudi v druge namene, se pogosto ločijo od vsebin znotraj spletnega marketinga. Infografike so vizualni način podajanja sporočil v marketinške in druge namene, kot praktično in učinkovito marketinško orodje pa so se pokazale predvsem zato, ker so marketingarji ugotovili, da si konzumatorji vsebin, lažje zapomnijo in hitreje delijo vsebine, ki so naslikane oz. narisane, v primerjavi z vsebinami, ki so zgolj napisane.

Infografike so enostavnejša pot do zavesti konuzmatorja vsebine, saj ljudi bolj privlačijo slike kot gola besedila. Z infografikami lahko izobražujete, ozaveščate, informirate ali prodajate rešitve (na vizualen način).

Primer infografik na spletni strani za preprečevanje tegob z revmo, Magus.si

Inforgrafike imajo večjo “težo” in učinkovitost v kolikor so izdelane originalno in ne kopirane iz drugih spletnih strani, hkrati pa nazorno prikažejo posamezne postopke. Na spodnji sliki lahko vidite kako je s pomočjo infografike prikazan postopek obrabe sklepov, na internetni strani Magus.si, v vsebini, ki pojasnjuje kaj zdravi revmo:

infografika kaj zdravi revmo magus

Digitalni marketing na mobilnih napravah

Trženje na mobilnih napravah je izmed vseh digitalnih platform, še posebej v porastu, saj je uporaba mobilnih naprav v porastu (vir: Statista):

uporaba mobilnih naprav

Digitalni marketing na mobilnih napravah je zato prisoten praktično v vseh sferah rabe mobilnih naprav:

  • marketing na mobilnih uporabnih aplikacijah (vreme, kalkulatorji,..)
  • marketing na mobilnh igrah (reklame med igrami, tj game marketing)
  • marketing med poslovno rabo (email marketing)
  • marketing na youtubu in durgih video platformah

Za digitalni marketing na mobilnih napravah se splača odločiti v trenutkih, ko želite svojo ciljno publiko bolj interaktivno povezati z vašimi rešitvami. Marketing na mobilnih napravah, na predstavitveni ravni (PR), ne deluje tako učinkovito v vseh segmentih (še najboljše deluje v segmentu prodaje hipnih/stihijskih produktov (kozmetika, dekor, oblačila,…), medtem, ko naravnost perfektno pa deluje v segmentu, ko želite podjetja interaktivno povezati vaše obiskovalce z vašimi rešitvami (npr. aplikacija za izris produkta in izračun cene,…..)

Primer vrhunskega digitalnega marketinga na mobilnih napravah s kuhinjskimi stoli Pohištvo123.si

Za prikaz učinkovite digitalno marketinške prakse v panogi pohištva, odprite svoj telefon in v iskalnik Google vtipkajte kuhinjski stoli Pohištvo123.si. Morala bi se vam odpreti vsebina na povezavi. Pozorni bodite na segmentacijo kuhinjskih stolov in klopi, ki jih najdete v ponudbi spletne trgovine Pohištvo123. Izbirate lahko takšne, ki imajo leseno ali kovinsko ogrodje, stole lahko izbirate glede na obliko, glede na barvo (jedilnice), iz umetnega usnja in tkanine, hkrati s stoli pa še lahko izberete skladno kuhinjsko klop.

YouTube marketing

YouTube digitalni marketing se izjemno močan prijem predvsem na področju zabave in vseh vrst izobraževanj (saj so vsebine edukativnega značaja zelo primerne in konzumirajoče ravno v video obliki). Na Youtube kanalu se zadržuje publika, ki se želi zabavati (filmi, glasba) in publika, ki se želi praviloma izobraževati.

V tem pogledu je YouTube kanal odličen za generiranje leadov, tj za pridobivanje novih, mehkejših,a zainteresiranih sledi za uporabo vaših produktov in storitev. Naprednješi digitalni marketing na YouTube kanalu narekuje segmentacijo kanala na osnovna izobraževanja in predstavitve ter na naprednješe vsebine za tiste, ki so resni uporabniki posameznih produktov in storitev oz. kandidate, ki se v prodajnem lijaku nahajajo blizu točke nakupa izdelkov in storitev.

Affiliate marketing

Affiliate oblike digitalnega marketinga so nastale kot posledica potrebe po zaslužku tistih spletnih udejstvovalcev, ki bi sicer preko interneta želeli do dodatnega ali glavnega zaslužka, a pri tem nimajo lastnega produkta oz. storitve. Affiliate digitalni marketing je zato odličen predvsem za internetne prodajalce in ravno marketingaše, ki se ne želijo ukvarjati z logističnimi, dobaviteljskimi, administrativnimi in drugimi “ovirami”, ki jih prinaša klasično in celovito, proizvodno, podjetniško poslovanje, temveč gre pravzaprav pri digitalnem marketingu za t.i. posredniško spletno in digitalno prodajo.

Dodatne informacije:

  • v kolikor vas podrobneje zanima digitalni marketing, si poglejte še naš opis digitalnega marketinga za spletno stran Kreal
  • ne pozabite, da je ena izmed najbolj “preverjenih metod”, da izberete učinkovit digitalni kanal za svojo prodajo, preprosto ta, da dobro preučite kako se digitalnega trženja lotevajo vaši spletni konkurenti. V kolikor delujete na področju prodaje prehranskih dopolnil in kapsul, preverite kako digitalne kanale uporablja npr. podjetje Medex. Za medex in njihove izdelke iz medu ste zagotovo slišali – zagotavljamo, da najbrž zato, ker obvladajo učinkovito digitalno udejstvovanje na različnih kanalih.